رواية احببت مشهور (كاملة جميع الفصول) بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور (كاملة جميع الفصول) بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور (كاملة جميع الفصول) بقلم حنان القوقازية

 


:يا حبيبتي بتعيطي ليه . هتتجوزيه عشان امك 

بدموع : يا ماما انا مش عايزة اتجوزه انا بخاف منه جامد 

بلطف و حنان : خلاص يا حبيبتي متخافيش خليك قوية هتخافي منه الفترة الأولى و بعدين تتعودي 


بدموع أكثر و حزن شديد: لا مش عايزة هو شرير اوي 

بلطف: مين قالك الكلام ده 

ببراءة:زميلاتي بالكلية اسمعهم يحكوا عليه و يقولو شرير وو ميرحمش و مرة بنت شتمت قدامه ضربها الم 

بلطف و رؤوم: يا حبيبتي ما يمكن هما يكذبو بس و ده مش حقيقة 

براءة : لا يا خالتو أمينة ده صح 

أمينة : خلاص يا حورية لو عملك حاجة انا هجي و ازعقله هو بيخاف مني 

حورية : بجد 

أمينة :بجد يا عمري 

حورية ببراءة: ماشي 

أمينة : يلا كملي جهزي نفسك عشان كتب الكتاب 

حورية : حاضر 


خرجت من غرفتها بهدوء تعرفوا دي حورية بنت اختي كريمة الله يرحمها متعرفش حاجة عن الحياة . كل حياتها في البيت و الدراسة. و هي زعلانة هتتجوز من حليم الجارحي مصمم جرافيك حاليا . بس بالحقيقة هو من عيلة كبيرة بس خرج من بيت بعد مشكلة حصلت و قعد في شقة لوحده . و اليوم هيتجوز حورية عشان دي وصية امها أنها تتجوز حليم 


و تعرفوا ليه ده عشان أمهاتهم اخوات توأم يعني حليم ابن خالة حورية و هي متعرفش 

عشان كانت حياتها بميتم . و بعدها دخلت كلية موسيقى و قعدت في الميتم تشتغل مع العاملات مقابل تنام و تاكل


وه الباب يخبط هكملكم بعدين 






وصل حليم برفقة المأذون و 2 رجالة واضح انهم شهود 

استقبلته أمينة : اهلا يا حليم يا حبيبي اتفضل 


حليم : اهلا فيك يا خالتو 

امينة : حبيبي تعال عايزاك على جنب شوي 

ذهب لها : اه عايزاني في ايه 

أمينة : انت هتعمل فرح 

حليم : لا الصراحة عشان الوضع لي انا فيه

أمينة : ماشي يا حبيبي بس خلي بالك منها هو انت هتاخدها تعيش معاك من اليوم 

حليم : اه بس هعلن على جوازي في مواقع التواصل و كدا 

و هعمل كدا عزومة و اخد اكل للجامع 

امينة: فكرة حلوة يا حبيبي ماشي براحتك 


بعد وقت قصير خرجت حورية من الغرفة و هي ترتدي فستان ابيض و فوقه عباية خليجي وردي فاتح مطرزة بالابيض و طرحة كانت رقيقة و حلوة اوي 


جلست بجانب حليم و هي في قمة الخوف و عقلها يصور لها سيناريوهات ما سيفعلها لها هذا السرير عبد الحليم في نظرها 


دقائق و قال المؤذون جملته الشهيرة

"بارك الله لهما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"


قام حليم من مكانه و اقترب من حورية و قبل رأسها و وضع خاتم في اصبعها 

باركت لهما أمينة 

و خرجا معا 

و جلست امينة في البيت لوحدها 






 و و بعدين حورية اتخرجت من معهد الموسيقى و اجيت للبيت ده و قعدت فيه معايا و عندي شهرين و انا اقنع فيها تتجوز حليم و هو نفس الحالة جننوني 

و حليم مشهور على مواقع التواصل ده عنده مليون على انستغرام

و 3 مليون على تيك توك 

عند حليم دخل لشقته برفقة حورية 


و قال بصوت جوهري : انت هتنامي في اوضة و انا في اوضة 

هزت رأسها بالإبجاب  : حاضر 

عبد الحليم: جهزي الاكل 

حورية : حاضر 

بعد دقائق

خرج من الغرفة من غير تيشرت ووو دخل للمطبخ و شاف حورية تعمل اكل و هي بالحجاب راح وراها و قلع الحجاب و و هي اتكسفت اوي 

و حط لديه على وسطها و فتح التوكة بتاع شعرها و نزل شعرها ورا ضهرها ملس عليه شوي و هي كانت مكسوفة و وشها طماطم

و شوي باسها من خدها و دفن وشه في شعرها و غمض عيونه ......

#يتبع 


#بقلم : حنان القوقازية


                           الفصل الثاني من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×